KOSMIK 2011

Salam semua pembaca HB...Moga dalam Redho Allah...amin

Alhamdulillah dikesempatan ini ingin di kongsikan beberapa video semasa Konvesyen Siswa IKRAM (KOSMIK) 2011 yang lepas bertarikh 21-23 Januari 2011.. Ia dihadiri oleh Muharik2 'DK' dari Seluruh Pelusuk dunia...

Moga KOSMIK ini menjadikan Momentum 'DK' diawal tahun ini akan terus berkobar2 sehingga akhir tahun ni.. Dan moga Resolusi yang telah dipersetujui akan dicapai dan KPI IKRAM juga akan terlaksana dan tercapai...Amin, Mohon doa antum semua....

Lagu Tema: KOSMIK 2011






KONSIS
2 KOSMIK

video

Video ni, menambah semangat ana dan juga menitiskan airmata syukur ana...
Moga kami tsabat di Jalan ini dengan panduan Hikmatus Syuyukh buat kami para Hamasyatus Syabab



Just to Quote kata2 Qudamak Dakwah semasa KOSMIK
...
lebih kurang kata2nye :)

"Apalah ada pada nama, biarpun KONSIS sudah bertukar KOSMIK yang penting adalah isi pada nama itu iaitu Dakwahnye tetap segar dan melaju" [UFS]


"Antum adalah golongan Mahasiswa, golongan yang mampu construct the best Ummah menjadi golongan Rabbaniyah dengan Tarbiyyah dan Takwin, Juga dengan tanzhim yang mempunyai Qaid yang Rashid dan Jundiyah yang Taat. [Ust Dr MFA]


"Ana tak kisah orang tak kenal ana, sebab ana tak masuk TV dan Radio, tapi ana kisah kalau dakwah Islam ni orang tak kenal melalui ana" [UFS]



"Kita harus membersihkan hati, berlapang dada dan meningkatkan iman kita pada Allah, kerana dengan ukhuwwah kita sesama ikhwah akhwat, Allah akan menurunkan berkat dalam dakwah dan jamaah ini, Ukhuwwah Teras Kegemilangan" [UWH]


"Kita perlu bersungguh dalam tarbiyyah dan men'takwin orang berada dalam sistem tarbiyyah ini, kerana kita tidak mahu program saja besar, tapi kemudian tiada followup mahupun orang tidak ditarbiyyah dan tiada pemeringkatan dalam diri" [Dr A]



**************
Bro Al-Fateh
Ser,Pang
Selangor

7 Responses so far.

  1. Salam.

    Al-Fateh.
    Terus bersemangat!
    :)

  2. Anonymous says:

    Tak tahu pun Konsis dah tukar nama kepada Kosmik.
    (Padan muka, org suruh pergi tak nak ikut) ;(

    Wah, rasa menyesalnya!

  3. Hamidi says:

    Afwan.

    ana ada tanya seorang ikhwah tentang namanya. Dia jawab namanya "FATEH".
    Tapi, ana lupa wajahnya.

    Afwan.
    :)

  4. kahfi8 says:

    Ust Dr MFA sape yea?

  5. Wasalam syukran akhi Hamidi..
    Moga enta juga terus bersemangat di medan amal antum.... ;)


    To anonymous...
    Hehe... tak pe... konsis dah rasmi ditukar oleh Ust MFS...
    (lain kali org suruh ikut, ikut jelah hehe.. kouta penuh masa KOSMIK sampai tak cukup...ramai lagi yg tak dpat ikut...hampir 120 org muharik telah ditapis dan tak dapat ikut)

    jangan menyesal ye...KOSMIK 2012 menanti enta...
    Allahu Akbar!!!

  6. Salam akhi HAmidi.. ana nama samaran Al-Fateh..... ana yang malam first minum makan biskut ngan enta... ana yang dari upm tu..ingat tak??
    :)

    Salam akhi kahfi8, Ust Dr MFA tu presiden kitalah.... hehe :)

  7. kahfi8 says:

    oh, ana sampai lewat. 5 minit terakhir ucapan dari Us Dr MFA je yg sempat didengar, tapi cam terpinga-pinga, tak paham sangat sebab buku program pun tak dapat lagi time tu.

    LIKE this entry.. ^^

Leave a Reply

Salam semua.. Silakan memberi komen anda di HALAQAH BORNEO (HB).. Kami ucapkan Jazakumullah atas segala komen anda.. Moga ada manfaat bersama.. Sentiasa menuju Ridha illahi dalam setiap amal kita..