Cara Dakwah Yang Baru?

Salam Pelawat Halaqah Borneo...

Banyak betul sekarang artis cenderung ke arah lagu-lagu islamic, Persoalan adakah dakwah semakin melebar?, baru tadi ana baca kat akhbar Berita Harian Online tentang dakwah seorang pemuda untuk anak muda..

ni link dia.. Muhammad Al-Amin


Then RAIHAN DAN HUJAN

kemudian ana pula terlihat satu video di Youtube satu kombinasi Nasyid dan juga band ala indie (Band Hujan).. Adakah dakwah di industri hiburan semakin melaju?

moga begitu hendaknya.. bukan band Hujan je baru nak berama artis nasyid, tapi ana pernah tengok juga Awie dan Raihan, Rabbani dan juga artis biasa yang lain.. dan banyak lagi.. kalau di indonesia dengan Band UNGU, Opick dan lain-lain lagi..



Kumpulan Raihan



Band Hujan



Raihan dan Hujan


SubhanAllah

sekarang pun jika dengar dalam IKIM, Siti Nurhaliza juga dah mula nak ke arah islamic.. ana ada dengar dia bernasyid Asma' ul Husna..

PANDANGAN

apa yang ana nak beritahu, moga dakwah semakin pesat serta laju dikalangan artis nasyid, moga artis nasyid dapat berdakwah dengan lagu dan akhlaknya, hingga artis lain pun tersibghah (terkesan dan tersalut)dengan nilai islami. Kepada artis yang dah mula nak cenderung ke arah dakwah ni( lagu berunsur dakwah), moga ikhlaskan niat dan bersungguh dan istiqamah, kerana mereka (artisni) akan jadi ikutan para golongan muda sekarang...dan sangat besar pengaruhnya...

HARAPAN

Moga Dakwah dan Risalah Allah berkembang ditangan orang2 yang ikhlas, kita tak tahu siapa, tapi kita perlu berusaha menjadi orang yang IKHLAS itu.. agar di berikan nikmat SYURGA kelak.. Amin.


Walallahu'alam.
Sekian,
Akhi Azrin Al-Fateh

Leave a Reply

Salam semua.. Silakan memberi komen anda di HALAQAH BORNEO (HB).. Kami ucapkan Jazakumullah atas segala komen anda.. Moga ada manfaat bersama.. Sentiasa menuju Ridha illahi dalam setiap amal kita..