Hujung Minggu lepas...

Salam kepada semua pembaca HB, semoga Rahmat dan Keredhaan Allah bersama kalian semua..


Alhamdulillah sedikit coretan minggu ini...walaupun ketiadaan Ababeel disisi dikala ini, Alhamdulillah Al-Fateh ditemani oleh ikhwah yang sangat ceria dan bersemangat, walaupun jauh disudut hati ini, penuh kerinduaan pada Ababeel..

Akhi wa ukti yang dirahmati Allah,


Hujung Minggu lepas...



Alhamdulillah ana diberi peluang menjadi penceramah kepada Program Remaja di Kota Samarahan, Menjadi Instruktor untuk LDK adik-adik remaja ini.. Ana sangat berdoa, agar adik-adik remaja di Sarawak Umumnya, akan tersibghah (terkesan) dengan nilai-nilai murni Islam.. Alhamdulillah kami menyampaikan Tajuk Saya Mesti Muslim dari Sudut Aqidah, Ibadah dan Akhlak... Ana sangat gembira jika ada badan NGO2 lain yang juga berusaha kearah memberikan kefahaman Islam kepada adik-adik remaja ini dengan Ikhlas dan hanya kerana Allah.. dan Insya Allah ana yakin ada badan2 NGO lain yang turut berusaha dalam memberikan kefahaman Islam kepada Remaja kita di Sarawak.. Moga semua terus Ikhlas..



Hujung Minggu lepas...



Alhamdulillah ana diberitakan ada Program ANDA BIJAK JAUHI ZINA anjuran NGO Islam di Sarawak di salah sebuah sekolah di Sarawak ini.. Ana sangat bersyukur jika program sebegini diteruskan dan diperluaskan di semua sekolah-sekolah di Sarawak... Bah kan jika dianjurkan di IPT-IPT juga ia sangat bermakna...kerana program ini ABJZ, mampu insya Allah memberi kesedaran kepada para remaja agar menjauhi perbuatan KEJI iaitu ZINA dan juga mejauhi pekara2 yang boleh menghampiri kepada penZINAAN... Insya Allah moga usaha-usaha murni ini diperluas dan disokong oleh setiap golongan masyarakat bagi menjadikan program ini berjaya dan mengelakkan lagi pembuangan bayi serta seks luar nikah.



Hujung Minggu lepas...



Alhamdulillah ana dijemput untuk menghadiri Program dan taklimat AQSA SYARIF.. Dalam program yang serba sederhana ini, Alhamdulillah ana ditemukan dengan seorang ahli Lembaga yang sanngat bersemangat untuk mengerakkan AQSA SYARIF.. kelihatan semangat dan keazaman yang tinggi di wajah para ikhwah dan akhwat dalam mengerakkan AQSA SYARIF sebagai Wadah menyebarkan berita dan isu palestin di seluruh bumi Sarawak. Berbekalkan keikhlasan Insya Allah ana yakin dalam tempoh 3-5 bulan ini AQSA SYARIF akan diketahui ramai dan menjadi wadah yang utama dalam menyampaikan Isu Umat Islam Palestin di Sarawak dan di seluruh Malaysia.. Terdapat beberapa lagi pertubuhan yang turut sama membantu di bawah AQSA SYARIF seperti PACE, MAWADDAH, FIMA, HALUAN PALESTIN.. Insya Allah program seperti Tabung Keluarga Miskin Palestin dan Tabung Anak2 Yatim Palestin sedang giat dijalankan... Boleh juga lihat Promote AQSA SYARIF..





Selain itu juga, ana bersyukur dapat berjumpa dengan seorang Ikhwah yang hebat, anak jati Sarawak dari Sibu.. Seorang Engineer yang diceritakan oleh Murabbi ana tentang kesungguhannya dalam menyebar dakwah di bumi Sarawak.. Alhamdulillah ana bersyukur sangat berjumpa dengan Akh Ir Halil... Moga ana juga ingin seperti beliau.. Bersemangat walaupun banyak tugasan luar, Ikhlas dalam berdakwah, taat dengan arahan dan lain2.. Cuma harap sangat nanti dapat jumpa akh ini lagi bersama Ababeel kerana insya Allah akan banyak dan panjang cerita kerana asal mereka sama dari sibu. hehehe... Insya Allah..

Insya Allah sedikit perkongsian bersama dalam mengembang dakwah di bumi Borneo. moga terus Ikhlas dan terus bersemangat dalam mengajak manusia menuju syurga dan Keredhaan Allah..

Afwan atas segala kesilapan dan kekurangan, Moga Allah mengampuni kita... Amin..

One Response so far.

  1. Kalam Cinta says:

    Subhanaallah... Moga antum terus Ikhlas dalam beramal Dakwah..

Leave a Reply

Salam semua.. Silakan memberi komen anda di HALAQAH BORNEO (HB).. Kami ucapkan Jazakumullah atas segala komen anda.. Moga ada manfaat bersama.. Sentiasa menuju Ridha illahi dalam setiap amal kita..