Berlalunya RAMADHAN, Tibanya SYAWAL....

Assalamualaikum...

Dah lama rasanya ana tak menulis di blog Halaqah Borneo ini...
Alhamdulillah, mungkin selepas ini ana akan selalu update blog kerana ada sedikit kelapangan waktu..

Kali ini ana nak nukilkan sedikit tentang berlalunya Ramadhan 1430H dan Tibanya Syawal 1430H..



Selamat tinggal Ramadhan…moga ketemu lagi tahun hadapan. Begitu pantas masa berlalu. Allah masih memanjangkan usia untuk terus menghirup udaraNya. Alhamdulillah, syukur ke hadratNya. Semoga hari-hari yang bakal dilalui diredhai olehNya…

1 Syawal - hari kemenangan bagi orang-orang yang beriman, hari kembalinya diri kepada fitrah. Mudah-mudahan taqwa benar-benar menjadi milik kita semua. 1 Syawal juga bermakna bagi diri ana. Hari penghijrahan ana dari perkara yang kurang baik kepada yang lebih baik. Penghijrahan imej, pemikiran, kefahaman dan akhlak… penghijrahan ini amat memerlukan kekuatan dalaman, keazaman yang jitu dan keinginan yang kuat. Hakikatnya, perubahan diri ke arah yang lebih baik sukar untuk dilakukan. Semoga diri ini istiqomah dengan perubahan yang dilakukan dengan tarbiyah Ramadhan 1430H akan kekal sehingga ke akhir hayat… Semoga At-Taqwa mampu dimiliki dalan jiwa kita bersama.

Buat semua sahabat dan ikhwah, ana memohon jutaan kemaafan atas segala salah dan silap ana pada kalian. Ana hanyalah insan dhoif yang sentiasa melakukan kesilapan. Lisan kadang-kala tak terjaga, hati kadang-kala salah menduga, akal kadang-kala salah mentafsir dan sikap kadang-kala menyakitkan hati. Maafkan semua kesalahan ana. SaLaM ‘iDuLfiTri 1430H!



Sedikit pantun untuk semua yang pembaca blog Halaqah Borneo,

Ramadhan yang dinanti sudah berlalu,
Tibanya Syawal tanda kemenangan,
Salam Aidilfitri dariku untukmu,
Maaf Zahir dan Batin kuhulurkan tangan.



Salam Satu UMMAH, 1UMMAH....
Daripada,
Al-Fateh wa Ababeel Sekeluarga,
UNIMAS

One Response so far.

  1. Abu Redha says:

    Ana pun mohon maaf akhi, andai ada tersalah bicara sehingga terguris noda, tersalah perilaku sehingga tercalit duka, terover sikap sehingga menggamit kecewa, ku hanya insan biasa yang punya banyak kelemahan dan perlikan perbaikan didada

    Taqabbalallahuminna wa min kum

    Moga beroleh ke TAQWA an hendaknya

    Saudaramu
    Abu Redha

Leave a Reply

Salam semua.. Silakan memberi komen anda di HALAQAH BORNEO (HB).. Kami ucapkan Jazakumullah atas segala komen anda.. Moga ada manfaat bersama.. Sentiasa menuju Ridha illahi dalam setiap amal kita..