BERSIAP UNTUK HIJRAH!!!

Salam buat pengunjung dan pembaca halaqah borneo!

Semoga kita semua dalam Rahmat Allah Ta'ala... akhi wa ukhti, kehidupan ini terasa semakin singkat. Setahun rasanya, bagaikan sebulan, sebulan rasanya bagaikan seminggu, seminggu rasakan bagaikan sehari... Sungguh cepat masa meninggalkan kita...

Teringat ana satu hadis dalam sebuah buku 40 hadis tentang peristiwa akhir zaman. Hadis ini di riwayatkan oleh Tarmidzi yang berbunyi," Daripada Anas bin Malik r.a. berkata: Rasulullah saw. bersabda; "Tidak akan terjadi qiamat sehingga masa menjadi singkat maka setahun dirasakan seperti sebulan dan sebulan dirasakan seperti seminggu dan seminggu dirasakan seperti sehari dan sehari dirasakan seperti satu jam dan satu jam dirasakan seperti satu petikan api".

Masya Allah, memang benarlah apa yang Rasullah sabdakan... dan itulah yang ana rasakan sekarang... Ya Allah moga setiap detik waktuku diisi dengan kebaikan... Amin..

Sedar tak sedar, kita akan meninggalkan tahun 1430H dan akan memasuki tahun baru Islam 1431H pada 18 December ini.. Adakah setahun yang lalu kita dapat isi dengan kebaikan atau kita isikan jiwa kita dengan perkara yang tak berfaedah.... hanya kita sahaja yang tahu... ana sediri merasakan masih banyak perkara yang belum sempat ana selesaikan pada tahun ini, masih banyak perkara yang tak sempat nak settelkan... subhanallah, moga ana masih ada waktu untuk menyelesaikannye sebelum tahun depan..

Kali ini ana tak nak posting panjang2, cuma ana nak berkongsi sedikit satu video yang agak menarik, dan memang menarik pun.. Video tentang jom kita berHALAQAH atau join USRAH... Ana tak tahi nak kredit video ni pada siapa, tapi semoga yang buat video ni dapat pahalanya.. Apa-apa pun video ni menjadi menarik sebab dia di edit dari video TRANSFORMERS...

Ana harap antum yang melihat dapat mengambil ikhtibar dan bersemangat utk approach madu' ke HALAQAH atau ke USRAH.... Ayuh kawan-kawan semangat berdakwah deh !!!!.





Salam Hijrah dari HALAQAH BORNEO
3 hari lagi utk tahun baru Hijrah 1431H
28 Zulhijjah 1430H/ 15 Dec 2009

One Response so far.

  1. Pejuang Muda says:

    Salam,
    Seronok juga video Salamformer tu...
    menarik.. pandai juga ikhwah kita di indonesia buat benda mcam ni...
    moga ana jadi semangat... ;)

Leave a Reply

Salam semua.. Silakan memberi komen anda di HALAQAH BORNEO (HB).. Kami ucapkan Jazakumullah atas segala komen anda.. Moga ada manfaat bersama.. Sentiasa menuju Ridha illahi dalam setiap amal kita..