Result SPM 2009




Salam kepada semua pembaca HB, Harini nak bawa berita tentang adik-adik kita yang telah menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)..Alhamdulillah penantian adik-adik kita ni telahpun berakhir... Masing-masing sibuk ke sekolah untuk mengambil Result SPM.. Moga mendapat result yang baik..dan dapat menyambung pelajaran di peringkat yang lebih tinggi... dan menjadi salah seorang yang boleh menaikkan lagi martabat bangsa dan Agama Kita dipersada Dunia..

Untuk adik-adik diborneo, Moga kalian semuanya berjaya.. melihat Berita Harian Online hari ini keluar gambar adik-adik kita yang berjaya di MRSM (Kuching), Sarawak..25 orang mendapat A dalam semua subjek.. Tahniah..

Untuk adik-adikku yang pernah ditarbiyah di Borneo ni, terutamanya di Sarawak.. Abg doakan semoga berjaya dan mendapat keputusan yang terbaik... kita terima dengan Redha segala keputusan yang telah ditentukan Allah.. Moga segala usaha kita diberkati Allah dan moga adik-adik semua dapat mencapai impian yang adik-adik bagitau Abg semasa Halaqah kita.... menjadi pelajar yang cemerlang di Dunia dan di Akhirat... Amin.... Insya Allah jika berkesempatan, minggu ni Abg akan ziarah adik-adik semua...Lama tak jumpa anda semua.. Rindu rasanya dengan karenah adik-adik semua.. hehehehe....

Berikut adalah snap shot dari Berita Harian Online, mengenai gambar MRSM(Kuching)... Tahniah.....



Sepertimana dalam berita, diberitakan seramai 364,046 calon lulus Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) berbanding 347,443 pada 2008 dengan 199,155 calon atau 49.6 peratus lulus semua mata pelajaran berbanding 181,419 (47.4 peratus) sebelum itu.

Keputusan keseluruhan SPM 2009 peringkat kebangsaan itu diumumkan oleh Ketua Pengarah Pelajaran, Tan Sri Alimuddin Mohd Dom pada sidang akhbar di sini, sebentar tadi.... boleh baca lagi disini




Gambar Hiasan: Nik Nur Madihah 21 A's SPM 2008

Leave a Reply

Salam semua.. Silakan memberi komen anda di HALAQAH BORNEO (HB).. Kami ucapkan Jazakumullah atas segala komen anda.. Moga ada manfaat bersama.. Sentiasa menuju Ridha illahi dalam setiap amal kita..